25 March 2013

Casa de Ló

Click "ler mais" to read the complete article


Casa de Ló is one of the most mythical places in Porto. It combines the old and the modern, and it is a place where youngsters can have share their experience with more experienced people.

A nice outdoor terrace encourages lively social gatherings, more enjoyable in the warmer days. In cold and rain, you can step inside to carry on chatting to your friends and maybe have a mouth-watering slice of “pão-de-lo” (wet sponge cake) and a glass of the famous Port wine. You will surely have an unforgettable time here. And guess what, it isn’t that expensive!
With little more than 3 euro, you’ll get the best out of this delightful venue.

Already dying to try the cake? Well, you better have some extra cash on you because they have other cakes and sweets, as well as a series of irresistible teas you can try.

Casa de Ló is open from Monday to Saturday, between 2 p.m. and 2 a.m. In
the afternoon it is a tearoom but on Thursday and Friday evening it turns into a bar with different DJs performing, and you can have fun with no minimum spend.

The café/bar is located in no. 20 A, Travessa de Cedofeita and it also has free Wi-Fi.




A Casa de Ló é um dos míticos locais da cidade do Porto. Junta o antigo com o contemporâneo e, por lá, os mais novos podem trocar experiências com gente mais velha.

Um agradável terraço ao ar livre convida, em dias de calor, a animadas tertúlias. Nos dias mais frios, o aconchego do interior dá-te o conforto de que precisas para uma boa conversa com os teus amigos. Se a tudo isto lhe juntares uma fatia de pão-de-ló e um copo do famoso vinho do Porto então, é garantido, que daqui vais guardar boas recordações. E nem precisas de gastar muito dinheiro. Pouco mais de 3 euros é suficiente para “adoçar” esta experiência. Já agora, caso não saibas, o pão-de-ló é uma espécie de bolo esponjoso feito à base de ovos, açúcar, farinha e trigo.

Se já estás com “água na boca” então o melhor é ires prevenido com mais uns trocados, porque há outros doces para comer e uma série de chás para experimentares.

A Casa de Ló está aberta de 2ª a sábado, entre as 14h00 e as 02h00. À tarde, é casa de chá, mas nas noites de 5ª, 6ª e sábado também é bar, com atuação de diferentes Dj’s onde te podes divertir e sem consumo obrigatório.

Tem internet grátis e fica na Travessa de Cedofeita, nº 20 A.












No comments:

Post a Comment